van de Zaag
van de Zaag
Van de Zaag Bedrijfswagens is live met AMF klantenportaal.
Jaarlijks worden door van De Zaag meer dan veertienhonderd bedrijfswagens voorzien van op maat gemaakte interieurs en uitgerust met intelligente voertuigelektronica. Vaak gaat het om een totaalpakket inclusief de installatie van WEBFLEET Fleetmanagement systemen.
Het Numansdorpse bedrijf, opgericht in 2004, is uitgegroeid tot een solide organisatie welke vandaag de dag fleetowners kan ontzorgen. Niets is statisch en daarom laat van De Zaag het product- en dienstenaanbod flexibel meegroeien met de veranderende eisen en wensen van haar relaties. van De Zaag heeft alle disciplines onder één dak, van advies en ontwerp tot en met productie, installatie en support waarbij er waar nodig intensief wordt samengewerkt met producenten.
Het leveren van een totaaloplossing en alles in eigen hand houden heeft geresulteerd in een trouw en autonoom groeiend klantenbestand. Niet voor niets is van De Zaag trots op klanten als Evides, Facilicom Group en Willems Vastgoedonderhoud.
“Vanaf nu kunnen wij onze klanten 24/7 van actuele informatie voorzien”
De vraag vanuit van De Zaag was eenvoudig. Danny Reedijk, mede-eigenaar van De Zaag:
“Wij willen onze klanten graag 24/7 van actuele informatie kunnen voorzien én ondersteunen in hun verkoopproces. Het is niet meer van deze tijd dat klanten ons moeten bellen en dat dan vervolgens iemand bij ons moet gaan uitzoeken welke bedrijfswageninrichting bij welk model bedrijfswagen hoort, welke opties er mogelijk zijn of wat de status is van lopende orders. Al deze informatie staat in ons ERP- systeem; wij moesten het alleen nog op eenvoudige wijze beschikbaar stellen aan onze klanten. Met deze wensen hebben wij Microsign benaderd; gelukkig hadden ze al diverse klantenportalen ontwikkeld met eenzelfde vraagstelling waardoor er al een hele uitgebreide basis lag. Enkele weken nadat het eerste gesprek heeft plaatsgevonden konden wij al aan de slag met de inrichting en het testen van ons portaal. Inmiddels werken de eerste klanten naar volle tevredenheid met ons klantenportaal. Ons bedrijf is klaar voor de toekomst!”
van De Zaag maakt gebruik van de volgende functionaliteiten binnen het portaal:
- Uitgebreide productinformatie met voor klanten de mogelijkheid om te bestellen of direct zelf een offerte aan te maken;
- Klanten kunnen zelf offertes bijwerken (regels toevoegen, aanpassen of verwijderen) en deze accorderen. Na accordering krijgt de offerte een specifieke status, waarna van De Zaag de offerte een- op-een kan doorzetten naar verkoop en planning;
- Inzien van openstaande posten en het downloaden van (kopie-) facturen;
- Orderstatus inzien zoals backorder, verzonden of gefactureerd;
- Documentbeheer met de mogelijkheid om voor klanten offertes en/of opdrachtbevestigingen te downloaden.
De voordelen van een klantenportaal:
Het klantenportaal biedt niet alleen voordelen voor de van De Zaag klanten, maar ook voor de eigen organisatie. Door het klantenportaal te koppelen aan het ERP-systeem, kan informatie uit meerdere modules gecombineerd worden en kunnen werkzaamheden verder geautomatiseerd worden.
Met een klantenportaal kun je o.a.:
- Slimmer en efficiënter verkopen, doordat klanten zelf offertes kunnen aanmaken en bestellingen kunnen plaatsen;
- De informatievoorziening tussen de klant en de interne organisatie (verder) automatiseren, door beide bijvoorbeeld automatisch inzicht te geven in de orderstatus, planning en facturatie;
- 24/7 informatie geven en service bieden over bedrijfswagen configuraties/-inrichtingen, producten en diensten;
- Dezelfde (of zelfs betere) service leveren met minder medewerkers. Een portaal geeft klanten een autonome mogelijkheid om informatie op te vragen. Dit voorkomt onnodige belletjes, uitzoekwerk en terugbelverzoeken.