Laat u inspireren door een van onze klanten

Referenties

Pro Elektro | Elektrotechnische groothandel

Pro Elektro is één van de meest servicegerichte elektrotechnische groothandels van Nederland met in het assortiment onder andere kabels, ledverlichting, camera’s en installatiemateriaal. De klanten van Pro Elektro waaronder detailhandel, installateurs, grossiers en wooncorporaties worden volledig ontzorgd met uitgebreid advies, winkelondersteuning en snelle (bezorg)service door heel Nederland.

In 1996 begonnen vanuit een kleine garage met batterijen en kabels, staat er nu een goed georganiseerde en servicegerichte organisatie met een zeer breed elektrotechnisch assortiment. Pro Elektro is V-TAC-importeur in Nederland, behaalt 60% van de omzet via de webshop en verstuurt gemiddeld 1000 pakketten per week. ‘De kracht van onze organisatie is de persoonlijke benadering, de belofte “vandaag besteld = morgen in huis” en onze oplossingsgerichtheid. De sterke groei van ons bedrijf was zonder vergaande automatisering niet mogelijk geweest’ aldus Mark Schipper, directeur en eigenaar.

Pro Elektro behaalt 60% van de omzet via de webshop en verstuurt gemiddeld 1000 pakketten per week

Het pand met de verschillende magazijnen

‘Voor er in 2007 gestart werd met AMF Bedrijfssoftware hebben we gewerkt met ERP-software van Exact en Unit 4. Deze oplossingen waren voor ons te traag en wat betreft organisatie stonden deze teveel boven in plaats van naast ons. Microsign is voor ons als organisatie en in haar flexibiliteit bij de inrichting van de software een verademing’.

‘Wij verwerken circa 1000 betalingen per week en dit kost ons niet meer dan een kwartier!’

Interne automatisering

Primair bij een groothandel zijn de processen van voorraad, verkoop en inkoop: de interne automatisering. Inkooporders worden bij onvoldoende voorraad geheel automatisch vanuit een verkooporder aangemaakt. Er is ook veel gemak van de eenvoudige import en export van artikelmutaties en prijslijsten per leveranciers of klant. Door de vele verschillende soorten klant- en prijsafspraken op producten, lopende acties en staffels zijn de uitgebreide mogelijkheden om prijsafspraken aan te maken onmisbaar. Ook op administratief niveau wordt er veel gemak ervaren van het totaalpakket: ‘het betalen van leveranciers is een volledig geautomatiseerd proces, om de hoeveelheid te illustreren wij verwerken ongeveer 1000 betalingen per week en dit kost ons tegenwoordig niet meer dan een kwartier!’.

De showroom

Proactieve buitendienst

De commerciële buitendienst van Pro Elektro ondersteunt haar klanten onder andere met het inrichten van winkels en verkoopruimtes bij klanten, het zogenaamde rackjobbing. Mark Schipper: ‘Een jaar geleden zijn wij gestart met een mobiele oplossing voor onze commerciële buitendienst, de AMF CRM App voor op de telefoon. Onze vertegenwoordigers beschikken nu bij de klant op locatie over belangrijke klantgegevens zoals openstaande posten, lopende orders, contactpersonen en prijsafspraken en kunnen ter plekke een kort bezoekverslag maken. Onze vertegenwoordigers komen hierdoor beter voorbereid bij de klant, kunnen zelfstandiger werken en het ontlast onze binnendienst die voorheen al deze informatie diende aan te leveren.’

‘60% van onze omzet komt automatisch binnen via onze website’

Het online Succes

‘Bij de ontwikkeling van onze nieuwe webshop was direct duidelijk dat AMF hier volledig mee moest worden geïntegreerd, AMF is tenslotte het hart van ons bedrijf. Daarnaast, prijs- en artikelinformatie op twee plaatsen bijhouden, zowel in onze ERP Applicatie als de webshop, kost veel extra tijd en is vragen om problemen. Het volledige beheer van de (webshop)klanten, producten en prijsafspraken vindt enkel plaats in AMF en wordt van daaruit automatisch gesynchroniseerd met de webshop. Door de volledige tweewegs-integratie zijn mutaties direct zichtbaar op de website en nieuwe verkooporders staan direct in AMF Bedrijfssoftware. Daar waar er in het verleden veel telefonisch verkeer was bij de standaard- en herhaalorders, komen deze nu geheel automatisch binnen. Het resultaat? De afgelopen drie jaar zijn wij met hetzelfde personeelsbestand 40% in omzet gegroeid, zonder verdergaande automatisering was dit niet mogelijk geweest. Tegenwoordig komt 60% van onze omzet automatisch binnen via onze website’.

Magazijn 1

Magazijn 2

Over Microsign

‘In Microsign ervaren wij een partner welke naast ons staat, wij hebben een fijne samenwerking met de consultants die echt weten waar ze mee bezig zijn. Is er een keer een vraag dan krijgen wij via de helpdesk altijd een snelle terugkoppeling. Ideaal is dat tegenwoordig veel op afstand kan, een module of optie kan door het modulaire pakket eenvoudig aangezet worden. Wij ervaren echt het gemak van een alles-in-één pakket, software welke geheel naar onze bedrijfsprocessen is ingericht, wij geloven in de kracht van het zoveel mogelijk delen van informatie met onze eigen mensen zoals de commerciële buitendienst maar ook met onze klanten en leveranciers. Dankzij de open structuur en de vele integratie mogelijkheden maakt AMF dit mogelijk.’

‘Ons motto in de samenwerking met Microsign is altijd: simpel houden en gewoon starten!’

De toekomst

‘Enthousiast door de behaalde resultaten zien wij automatisering binnen Pro Elektro als belangrijk speerpunt waarin wij willen blijven door ontwikkelen. Wij denken hierbij aan de inzet van scanners in de logistiek en onze showroom, actieve signaleringen uit ons systeem van afwijkingen zoals bestelde artikelen welke niet op de afgesproken dag zijn binnengekomen, dat onze commerciële buitendienst direct orders kan invoeren via de mobiele applicatie, het automatiseren van de inkomende facturenstroom maar ook directe integratie met onze vervoeder GLS. Van Microsign weten wij dat  deze wensen al mogelijk zijn. Ons motto in de samenwerking met Microsign is: simpel houden en gewoon starten!’