Laat u inspireren door een van onze klanten

Referenties

Alluance Group

Aan de rand van Genemuiden, aan de oever van het Zwarte Water, middenin het groen vindt u een organisatie met een grenzeloze liefde voor kwaliteit, sfeer en stijl.

Een organisatie die er al tientallen jaren in slaagt prachtige merken aan zich te binden. Klein en bescheiden, met een groot hart en denkvermogen. Een organisatie zonder poeha, met de zelfverzekerdheid die past bij een alliantie van topmerken, eerlijk zaken doen, persoonlijkheid en service. Een man een man, een woord een woord. Aangenaam kennis te maken met de Alluance Group!

Alluance pand HR

Alluance is een verzameling van bijzondere producten onder één dak. Op het gebied van levensduur, kwaliteit, design en service stelt Alluance hoge eisen aan haar producten. Viking, Gutmann en Steel staan voor klasse en uitstraling in de keuken. Samen met hét merk in witgoed, het Zweedse Asko, is Alluance de trotse leverancier van vier prachtige, onderscheidende merken met professionele eigenschappen voor thuis.

Alluance levert niet alleen mooie producten, maar levert prestaties!

Service krijgt bij Alluance een extra dimensie. Alluance levert niet alleen mooie producten, maar levert prestaties. De aandacht stopt niet bij de levering, Alluance is constant benieuwd waar haar producten terecht komen. Hoe de klant ze ervaart en wat ze kunnen doen om het gevoel van comfort nog verder te vergroten, voor haar dealers, maar ook voor de eindgebruikers. En mocht er iets mis zijn, dan lost Alluance het op, snel en vakkundig. Want producten waar nooit iets mee is, die bestaan in de optiek van Alluance niet. En vanuit die gedachte kunt u op Alluance rekenen wanneer er vragen zijn of reparatie noodzakelijk is. Los van de uitgebreide garantie zoekt Alluance naar een passende oplossing. Altijd. Dat is de service die zo vanzelfsprekend is.

“Wil je kwaliteit leveren, dan heb je het juiste gereedschap nodig”

Aan het woord is Kees Lindeboom, mede-eigenaar van de Alluance Group: “Kwaliteit is alleen te leveren met het juiste gereedschap. Om de inkoop, verkoop, logistiek, service en planning in goede banen te leiden is Alluance (voorheen h.o.d.n. Asko) al vroegtijdig begonnen met automatiseren. In 2001 zijn wij overgestapt naar AMF Bedrijfssoftware vanwege het feit dat M
icrosign een van de weinige aanbieders was/is van een volwaardig service- en onderhoudspakket. Een onmisbaar instrument wil je als organisatie professionele service en garantie verlenen”.

Directie Alluance Group

Ook op het gebied van automatisering wil Alluance voorop lopen, Kees Lindeboom: “Automatiseren is voor ons meer dan registreren. Direct met de invoering van AMF Bedrijfssoftware hebben wij voor onze commerciële buitendienst geavanceerde rapportages laten ontwikkelen waarmee onze accountmanagers niet alleen de omzetten en openstaande posten kunnen zien, maar vooral trends kunnen signaleren. Als er zich ontwikkelingen voordoen in de markt of bij een dealer willen wij daar direct op kunnen inspelen, niet achteraf”.

In 2012 heeft de Alluance Group grote stappen voorwaarts gemaakt op het gebied van automatisering en efficiency. Kees Lindeboom: “Wij stonden qua automatisering voor een aantal uitdagingen. Als eerste wilden wij onze servicemonteurs rechtstreeks toegang geven tot onze service- en onderhoudsapplicatie, meer inzicht in de planning en last-but-not-least onze voorraad automatiseren middels scanning. In 2012 zijn hiertoe alle voorbereidende werkzaamheden gestart en begin 2013 zijn wij met al deze fases “live” gegaan. Daar waar wij voorheen op het gebied van service- en onderhoud een enorme papieren rompslomp hadden, verloopt dit proces nu volledig geautomatiseerd.

Een service- of garantiemelding welke bij ons wordt aangemeld verschijnt automatisch op de tablet van de servicemonteur. De servicemonteur kan een melding volledig digitaal afhandelen, de klant krijgt per omgaande de servicebon per e-mail, en indien van toepassing kan er ter plekke door de servicemonteur afgerekend worden. Op onze serviceafdeling hoeft men niet meer achter werkbonnen aan te bellen, alles wordt volledig automatisch geregistreerd en afgehandeld. Ik hoef niet uit te leggen welk efficiency voordeel dit met zich meebrengt. Tegelijkertijd met de automatisering van de servicedienst hebben wij een voorraadscanner in gebruik genomen voor het binnenboeken van voorraad en orderpicking van garantieorders en het aanvullen van de voorraad in servicebussen”.

Kees Lindeboom over de samenwerking met Microsign: “Uiteraard ga je bij zoveel verandering en nieuwe wensen kijken wat er op dat gebied nog meer in de markt te koop is. Blij verrast waren wij toen wij voor onze vraagstukken weer uitkwamen bij Microsign.

Microsign heeft gelukkig op het gebied van mobiele ontwikkelingen niet stilgestaan en voor een redelijke prijs kon men ons precies datgene bieden waar wij naar op zoek waren. Qua functionaliteit, zoals het offline kunnen werken, doet men niet onder in vergelijking met de grotere aanbieders. Het grote voordeel is dat er binnen de mobiele oplossing van AMF aanpassingen mogelijk zijn. Als serviceorganisatie hebben wij een naam hoog te houden en de software dient zich aan te passen aan onze werkwijze en kwaliteit, en niet andersom. Als laatste, en dat mag je rustig noteren, Alluance is een nuchter bedrijf, met de beide benen in de klei en zonder al te veel poeha, dat realisme en die nuchterheid vind ik ook terug bij Microsign, in die zin passen wij goed bij elkaar”.

Over AMF Portable en de planningsmodule

Alluance ServicedienstIn 2012 ontstond bij Alluance de wens om de servicemedewerkers in de buitendienst te voorzien van een mobiele serviceoplossing. De te verwachten voordelen waren minder administratieve rompslomp, beter inzicht en snellere verwerking van uren en verbruikte materialen, volledige en snellere facturatie en meer inzicht in de onderhouds- en garantiehistorie van het te onderhouden product. De uitdagingen hierbij waren dat de servicemonteurs veelal op plekken komen waar geen internetverbinding is en dat de service veelal bij particulieren plaatsvindt waarbij er gelijk afgerekend dient te worden. De servicemonteurs hebben in hoge mate de vrijheid om ter plekke te bepalen of een storing onder garantie valt, het betaalde werkzaamheden betreft of dat er enige coulance wordt toegepast. Het unieke van deze werkwijze is dat de servicemonteur aan de basis staat van een mogelijke factuur. Na zich in de markt georiënteerd te hebben op geschikte oplossingen kwam Alluance uit op AMF Portable. AMF Portable biedt alle noodzakelijke functionaliteit voor een mobiele serviceoplossing, inclusief offline functionaliteit.

Het grote voordeel van AMF Portable is dat het een zeer flexibele oplossing betreft waarin specifieke klantwensen eenvoudig gerealiseerd kunnen worden. Naast het automatisch afhandelen van servicebonnen en facturatie, heeft de servicemonteur inzicht in openstaande onderhouds- en serviceopdrachten, onderhoudshistorie, zijn busvoorraad, kunnen uren geboekt worden, de klant kan de werkbonnen digitaal aftekenen, etc.

AMF Portable is onderdeel van AMF Bedrijfssoftware en in de combinatie van AMF Parkmanager (de service en onderhoudsmodule) en AMF Planning biedt dit een complete serviceoplossing. AMF Portable kan eventueel geïntegreerd worden met een routeplanner. Middels een optionele portal geeft u uw klanten inzicht in de aanwezige apparatuur, wanneer onderhoud heeft plaatsgevonden en wanneer dit gepland staat. Kortom, één geïntegreerde serviceoplossing voor al uw automatiseringsvraagstukken. Niet voor niets maken organisaties als: Alluance, Scan Coin (o.a. onderhoud geldautomaten Rabobank), B.sis (Onderhoud en levering kassasystemen C1000 en Jumbo), Sysmex (levering en onderhoud medische apparatuur) en Mennens (o.a. levering staalkabels en certificering hijsmateriaal) gebruik van AMF Portable.