Het nieuwe Service- en Bestelportaal

Digitalisering wordt steeds belangrijker in de huidige bedrijfsvoering en winstgevendheid. Portalen spelen hierin een belangrijke rol. Dat klanten nog moeten bellen of mailen voor de orderstatus, levertijd of de bestelling van verbruiksmaterialen is niet meer van deze tijd. Om een Bestel-, Service- of Klantenportaal succesvol te maken is een aantrekkelijke ‘look and feel’ onontbeerlijk. Om deze reden is het AMF portaal volledig vernieuwd, in dit artikel hierover meer!


Ontstaan en ontwikkeling

Steeds meer bedrijven krijgen te maken met groeiende klantvragen omtrent productinformatie en orderstatus, maar ook administratieve informatie zoals historische orders en facturen. Al met al kan dit zorgen voor een grote belasting van je backoffice. Waar consumenten in de B2C-markt – onder andere door de grootste webwinkels – een directe digitale informatievoorziening meer dan gewoon zijn gaan vinden, krijgt de B2B-markt ook steeds meer met deze klantbehoefte te maken. Overzichtelijkheid, beschikbare informatie en bestelgemak zijn essentieel voor het succes van een webshop of bestelportaal.

Vernieuwde klantenportaal

Het klantenportaal is onlangs geheel vernieuwd en we lichten de top 5 aan ontwikkelingen er graag voor je uit:

  1. Look and feel

Met een moderne uitstraling is het nieuwe klantenportaal-platform helemaal bij de tijd. Een moderne omgeving die kan worden aangepast in jouw huisstijl en kleuren.

  1. Responsive webdesign

Voor een goede web-ervaring is er gewerkt met ‘responsive webdesign’. Dat betekent dat de webpagina zich aanpast aan het apparaat waar jij mee werkt. Van pc en laptop tot iPad en telefoon.

  1. Snelheid

Omdat het portaal helemaal opnieuw is opgebouwd, hebben we kunnen werken met de nieuwste technieken. Het navigeren tussen gegevens en tabbladen is hierdoor nog sneller geworden.

  1. Zoeken
    Met de nieuwe zoekfunctionaliteit is het op veel pagina’s mogelijk snel te zoeken en je weergave te beperken tot je zoekopdracht.

  1. Snel bestellen

Orders plaatsen is nu nog eenvoudiger met overzichtelijke productcategorieën en duidelijke bestelbuttons. Vanzelfsprekend zien klanten alleen de prijzen die voor hen van toepassing zijn. Orders staan na het plaatsen direct in de offerte- of verkoop-module voor verdere verwerking door de backoffice.

Een flexibel platform, ook voor jouw klant!

Met de opzet van het nieuwe klantenportaal hebben wij ook ons eigen portaal vernieuwd. Voor een indruk hoe wij data en functionaliteit ontsluiten lees je dit artikel. Wil je meer weten over hoe het klantenportaal-platform ingezet kan worden voor jouw klanten? Neem dan contact met ons op, wij denken graag met je mee.

Lees het volgende bericht

E-commerce tot een succes maken is meer dan techniek

E-commerce is voor steeds meer bedrijven van groot belang. De afgelopen jaren steeg de omzet van B2B-e-commerce volgens onderzoeks- en adviesbureau Gartner met...
Microsign Business Software
Burgemeester Roelenweg 24
8021 EW Zwolle
Contactgegevens
T 088 850 9650
E info@microsign.nl
Copyright Microsign Business Software 2024
Privacyverklaring | Disclaimer | Sitemap